Tuesday, October 25, 2011

5 es dan 8 es ...APA TU?!





AMALAN 8S
Semasa berurusan dengan pelanggan

SALAM
Pemula bicara apabila berinteraksi dan memulakan sesuatu urusan.

SAYANG
Sayangkan kerja dan organisasi mendorong kita memberikan perkhidmatan yang terbaik

SEGAK
Sentiasa menjaga penampilan  diri iaitu bersih dan kemas ketika menjalankan tugas

SEGERA
Setiap urusan dilaksanakan dengan cekap, pantas dan tanpa berlengah mengikut peraturan dan prosedur kerja sedia ada.

SEMPURNA
Memberi perkhidmatan terbaik yang lengkap dan memenuhi kehendak pelanggan.

SENSITIF
Prihatin terhadap keperluan pelanggan tanpa mengira masa serta peka dan bijak membuat penilaian apabila berhadapan dengan apa jua situasi.

SENYUM
Memberi senyuman dengan ikhlas mengikut kesesuaian situasi apabila berkomunikasi.

SOPAN
Sentiasa menjaga tutur kata yang sopan dan lemah-lembut serta sentiasa memberikan layanan yang baik terhadap orang lain.


SALAM SAYANG abang yang SEGAK, SEGERA SEMPURNAkan SENSITIF sambil SENYUM SOPAN. Maklumat lanjut anda boleh perolihi di dengan click DI SINI!

No comments: